miercuri, 6 august 2008

Leac pentru Pamant (Medicine for the Earth)

de Sandra Ingerman

Riurile mi-au amintit dintotdeauna de magia vietii . Iubirea mea pentru riuri m-a dus cu gandul la intrebarea daca nu cumva e reversibila poluarea riurilor , iar aceasta m-a condus spre un interes la un nivel mai larg pentru a reversa intreaga poluare a mediului .

In 1978 am absolvit cu o diploma in Biologie , specializarea Biologie Marina , la Universitatea de Stat din San Francisco . Curiozitatea mea fata de idea de a reversa poluarea riurilor m-a facut sa aplic pentru un Master in Biologie . Propunerea tezei mele de masterat urma sa fie pe tema reversarii poluarii . Scoala la care m-am inscris era interesata de aceasta propunere , si se parea ca ma pregateam sa merg pe calea stiintifica de explorare a acestei probleme.

In acel moment am avut o intelegere a faptului ca de fapt nu doream sa raman in campul stiintei . Pana la urma m-am inscris la Institutul de Studii Asiatice din California ( care acum se numeste Institutul Californian de Studii Integrale) , unde am inceput sa lucrez pentru a imi lua un masterat in consiliere psihologica.

In timpul pe care l-am petrecut acolo , am participat la un workshop de calatorie shamanica. Shamanismul este prima practica spirituala a omenirii , ce dateaza de cel putin 40 000 de ani . Unii antropologi cred ca e mai veche de 100 000 de ani . Metoda care sta la inima shamanismului este calatoria shamanica . Calatoria shamanica este o modalitate de accesare a informatiilor spirituale prin intrarea in realitatea non-ordinara si prin interactiunea cu spirite ajutatoare pline de compasiune , pentru revelarea directa a raspunsurilor la intrebari si pentru primirea de ajutor vindecator.

Am inceput sa practic shamanismul in 1980 , si practica mea proprie m-a adus sa explorez cu spiritele fatetele problemei acesteia , a reversarii poluarii mediului.
Unul dintre cele mai importante mesaje pe care le-am primit in cei peste douazeci de ani de calatorii shamanice de explorare a acestei probleme , este ca Ceea ce devenim schimba lumea, nu ceea ce facem.

Armonia interioara va crea armonie exterioara.

Astfel, adevarata lucrare este aceea de a invata cum sa ne schimbam gandurile , atitudinile , si sistemele de credinte . de fapt , trebuie sa lucram cu “ alchimia sufletului “ pentru a reusi cu adevarat sa ne schimbam mediul intern , intrucat starea noastra interioara este reflectata de lumea exterioara inapoi catre noi.
Definitia literala a alchimiei este “ a lucra in interiorul si prin intunecimea densa dinauntru “(“working within and through the dense darkness inside ”) . Aceasta e o lucrare mare , care implica sa ne angajam in practici spirituale pe care sa le efectuam atat zilnic cat si de-a lungul fiecarei zile.

Povestirile din Biblie, din Kaballa si din diverse lucrari Taoiste , Hinduse , yoghine , alchimice, Egiptene si shamanice ne arata ca miracolele erau candva intamplari la ordinea zilei . Am cercetat diferite traditii spirituale pentru a gasi indiciile despre cum se faceau miracolele de catre culturile antice , de catre mistici si sfinti.
Si , pe masura ce citeam despre miracole , o formula care parea a fi prezenta peste tot a inceput sa mi se contureze.

Aceasta formula care mi-a aparut e o holograma . Elementele sale nu pot fi luate separat , dar combinate impreuna cu celelalte , creeaza transmutare . Definitia pe care o folosesc aici a transmutarii este abilitatea de a schimba natura unei substante . Lucrarea care aduce o schimbare in mediu este aceea de a transmuta substantele toxice in substante neutre.

Formula la care am ajuns este :
intentie + uniune + iubire + focalizare + concentrare + armonie + imaginatie = transmutare

Pentru ca orice miracol sa se intample trebuie sa ne mentinem o intentie puternica a ceea ce dorim sa vedem ca se intampla.
Intentia creeaza actiunea.
Aceasta necesita concentrare. Stim ca o cheie a succesului practicilor spirituale este capacitatea de concentrare. Trebuie deasemeni sa fim capabili sa ne focalizam asupra scopurilor noastre pe termen scurt sau pe termen lung.

Toate miracolele necesita uniunea cu o forta divina. In biblie , cand Iisus spune sa se vindece in numele sau , traducerea fidela din aramaica a acestei expresii este sa-l cunosti pe Dumnezeu si sa vindeci asa cum Dumnezeu o face. Aceasta inseamna ca a fi in uniune cu forta creatoare a vietii este esential pentru ca adevarata vindecare sa aiba loc . Sai Baba , un guru din India , este faimos pentru miracolele si vindecarile pe care le face . El spune : “Singura diferenta intre mine si voi este ca eu stiu cine sunt , iar voi nu stiti cine sunteti “ (adica , faptul ca este divin ). Acestea sunt doar doua exemple despre ce spun diferiti mistici despre uniune.

Iubirea este un ingredient esential al tuturor miracolelor , intrucat doar iubirea vindeca . Acolo unde exista o inima deschisa , exista si energia de a aduce prin ea o alta energie , fermecata si miraculoasa . Iubirea e marea transformatoare.

Deja am mentionat armonia , intrucat asa cum e cunoscut din practica alchimiei , armonia interioara creeaza armonie in exterior. Dizarmonia creeaza boala ; armonia creeaza frumusete si sanatate.

Imaginatia e o alta cheie pentru a putea face ca miracolul transmutarii sa aiba loc , intrucat trebuie sa ne putem imagina un mediu care e pur si curat si care sustine tot ceea ce e viu . Astrologa americana Caroline Casey spune : “ imaginatia monteaza sinele pe care vine trenul realitatii “. Cu imaginatia noastra , avem abilitatea de a ne sculpta lumea.

Pentru a adauga la aceasta formula mai sunt mai multe principii de care trebuie sa ne amintim . Pe masura ce ne schimbam perceptia , ne schimbam realitatea . Pentru a ne schimba perceptia ca sa creem realitatea unui mediu curat , trebuie sa fim capabili sa vedem frumusetea in toate lucrurile . Pentru a vedea frumusetea din toate lucrurile trebuie sa traim intr-o stare de apreciere si de gratitudine.


Sunt doua etape ale lucrarii . Una din etapele lucrarii este sa invatam cum sa recunoastem faptul ca suntem mai mult decat un trup , decat gandurile noastre si decat experientele prin care am trecut . Suntem lumina spirituala si suntem divini , in orice moment.

Nu suntem separati , ci mai degraba conectati la o sursa si la o retea a vietii . Imaginati-va o mana din care un deget cade pe podea si incepe a se gandi ca poate avea o viata independenta , fara a fi conectat la restul trupului . Umanitatea se comporta precum niste degete separate care au uitat de legatura lor cu sursa originara a vietii.

In starile noastre egoice ne percepem propria persoana a fi separata de ceilalti si de restul vietii . Circumstantele vietii si relatiile noastre cu ceilalti declanseaza ganduri si sentimente negative . E deasemeni important sa constientizam ca exista energie in spatele gandurilor si sentimentelor noastre , energie pe care uneori o trimitem altora si mediului . In culturile shamanice se intelege ca exista o diferenta intre a exprima furia si a trimite furia.

E sanatos sa avem emotii si ganduri diversificate . Lucrarea pe care o avem de invatat este cum sa transmutam sau sa transformam energia din spatele gandurilor si emotiilor noastre in iubire si in lumina . Astfel , putem sa simtim pana in adancuri sentimentele noastre , dar nu facem nici un rau nimanui prin aceasta.

Trebuie sa constientizam din nou ceea ce toate culturile antice stiau , si anume ca toate cuvintele sunt vibratie . Si ca atunci cand vorbim cu voce tare , trimitem o vibratie in univers , iar aceasta vibratie se va manifesta inapoi catre noi si catre altii.

Poate ca va amintiti ca in copilarie , spuneati fraza “abracadabra”.
De fapt , aceasta e o fraza din limba aramaica , “abraq ad habra” , si se traduce literalmente : “ Voi creea pe masura ce vorbesc “ (“I will create as I speak”).

In noua mea carte “ Cum sa vindecam gandurile otravitoare “, va invat cum sa lucrati transmutand starile negative de constiinta si cum sa lucrati cu puterea cuvintelor.

A doua etapa a lucrarii este aceea de a ne aduna la un loc in comunitate , pentru a lucra impreuna facand ceremonii pentru a reversa poluarea pe care am creat-o.

Cartea mea “ Medicine for the Earth: How to Transform Personal and Environmental Toxins “ (“Leac pentru Pamant : Cum sa transformam toxinele personale si pe cele de mediu”) trateaza detaliat materialul de mai sus.
Dupa ce am scris cartea , am inceput cateva experimente stiintifice pentru a verifica daca practicile despre care am scris transmuteaza cu adevarat toxinele . Pentru aceasta am lucrat cu apa deionizata ( apa pura , fara nici un fel de minerale in ea ) poluata intentionat ,cu hidroxid de amoniu , un poluant periculos si frecvent gasit in mediul nostru . Intrucat hidroxidul de amoniu este o baza puternica , este usor a-i fi evidentiata prezenta , folosind benzile indicatoare ale pH –ului . La acest punct , am lucrat cu multe grupuri de studenti. Cu fiecare grup ,am lucrat folosind principiile descrise mai sus , iar apa si-a schimbat pH-ul cu 1-3 puncte in directia celui normal (neutru) . Pregatirea noastra a durat cateva zile , dar de indata ce am inceput lucrarea ceremoniei , ne-a luat doar 15-20 de minute pentru a schimba apa . Dintr-un punct de vedere stiintific , asa ceva este privit a fi imposibil.

Dupa aceste experimente initiale , am inceput sa folosesc o camera foto de fotografiere in descarcare gazoasa , o metoda bazata pe efectul Kirlian . Acum putem fotografia schimbarile energiei substantelor din interiorul cercului nostru . Pe langa apa , am pus in cerc o piersica , o bucata de noroi de pe un drum si cativa biscuiti cu branza cheddar. Pentru a vedea cateva dintre fotografiile facute , intrati pe website-ul www.medicinefortheearth.com si dati click pe results.

E important de tinut minte ca in ceremoniile noastre , noi nu am incercat sa manipulam mediul . Noi nu ne-am concentrat pe substantele aflate pe altarul din cercul nostru . Noi ne-am schimbat pe noi insine , avand intelegerea faptului ca lumea exterioara va reflecta inapoi spre noi schimbarile pe care le-am facut in interiorul nostru.
Acest mod de a percepe merge departe inapoi pana la principiul esoteric “Precum sus , la fel si jos ; precum inauntru, la fel si in afara“.

Alchimistii de fapt nu transformau plumbul in aur . Practica alchimiei avea ca obiect schimbarea constiintei-precum-plumbul in constiinta-precum-lumina-de- aur .Pe masura ce incepem sa ne schimbam constiinta si incepem sa fim in legatura cu lumina din interiorul nostru , noi putem sa generam schimbari mari in lumea noastra exterioara . Ceea ce devenim schimba lumea , nu ceea ce facem.

Tot ce e viu e facut din lumina . Cu totii suntem lumina . Totul e lumina . Amintindu-ne de aceasta , putem sa transmutam totul din mediul nostru exterior si tot ceea ce aducem la noi insine , in lumina pura a vindecarii. Toate traditiile spirituale ii invata pe oameni ca totul se manifesta la nivel spiritual inainte de a se manifesta la nivel fizic . Locul in care avem acum puterea de a crea schimbare pe planeta noastra este acela al incorporarii practicilor spirituale in vietile noastre.
Pentru a gasi un invatator al programului “Leac pentru Pamant “( « Medicine for the Earth”) in zona in care locuiti , va rog vizitati

www.medicinefortheearth.com.

Pentru a gasi un invatator shamanic in zona in care locuiti , va rog vizitati www.shamanicteachers.com

© Copyright 2005 Sandra Ingerman.
All rights reserved
Traducere in limba romana: Aurel Mocanu.
website-ul in limba romana al Sandrei Ingerman : http://sandraingerman.nierika.ro/

Niciun comentariu: